Λογοτυπος Logo

Καλλιτεχνικη απεικονιση του Ομφαλου των Δελφων.
Η μαρμαρινη κατασκευη του Ομφαλου βρεθηκε Βορειανατολικα του Ναου του Απολλωνα και πιθανον είναι αντιγραφο του Ομφαλου που υπηρχε στο Αδυτο, οπου διδονταν οι Χρησμοι.

Η αναγλυφη διακοσμηση αποδιδει δικτυωτο πλεγμα που αναπαριστα το Κοινωνικο Δικτυο Επικοινωνιας (το Web της εποχης) στο οποιο οι Δελφοι αποτελουσαν Ομφαλο. Η λεξη Ομφαλος είναι η συγχρονη αποδωση του διαδικτυακου ορου Hub.

«Τον υπο Δελφων καλουμενον Ομφαλον, λιθου πεποιημενου λευκου, τουτο είναι το μεσον της γης πασης» [Παυσανιας Ελλάδος Περιήγησις/Φωκικά, Λοκρών Οζόλων 10,16,3]

Ο Ομφαλος αναπαριστα επισης τις ισχυρες και μη αναιρουμενες αλληλοεξαρτησεις, χαρακτηριστικο γνωρισμα των Πολυπλοκων Συστηματων, όπως τονισε ο Ilya Prigogine.

Prigogine I. 2003, Is Future Given?, World Scientific,Singapore: Ελληνικη Μεταφραση, Εκδοσεις ΕΜΠ

Prigogine I. 2000, The Networked Society, J. World-Systems Research 6, 892-898.

Prigogine I. 1999,  The End of Certainty, Free Press, New York: Ελληνικη Μεταφραση, Εκδοσεις Κατοπτρο

Το Ελληνικο Δικτυο Επικοινωνιας περιγραφει ομορφα ο Αγγελος Σικελιανος στην Θυμελη Α, Στοχασμοι γυρω στην Ιδεα της Αναγεννησις της Τραγωδιας: «Kατα τις αρχες του 6ου αιωνα πΧ , μια τεραστια ζυμωση πραγματοποιειται σ’ ολη την Eλληνικη Ατμοσφαιρα. Mες στoν oρίζοντα των παλιων Ελληνικων Ιερων, αρχίζει να διαγράφεται η προσωπικότητα του Πυθαγόρα. Παντου, κι οπου περάσει, κατευθύνεται απευθείας στό Ναό, πρός την καρδια και τό μυαλο της τοτε κοινωνίας. Στην Κρήτη με τoν  Επιμενίδη στα  Ιερα του Ιδαίου Δια
Στην Ηλιδα, στους Ολυμπιακους Αγώνες
Στους Δελφούς ανάμεσα στους Αμφικτύονες
Στην Eλευσίνα προεδρεύει στα Mυστηρια
Παντου κομίζει πρoς τα Ιερατεια και, με τo μεσο τους, πρoς όλα τα στελέχη ζωής και σκέψης στην Eλλάδα, τις πληρέστερες πληροφορίες…»

Αrtist’s impression of the Delphic Omphalos.

The Marble construction of Omphalos was found in the area Northeast of the temple of Apollo, probably reproducing the form of the Omphalos in the Adyton where the oracle was given.

The carving of a knotted net covering the surface of Omphalos is a representation of the Social Communication Network of Delphi (the Web of these days) in which Delphi served as a hub. The word Omphalos is also the Greek translation of the word Hub.

«Omphalos in Delphi… is the center of the whole earth” [Pausanias Description of Greece 10, 16, 3]

 

Omphalos represents also the strong and Non-Reducible Interdependence of Complex Systems, which is the qualifying feature of Complex Systems, as pointed out by Ilya Prigogine.

Prigogine I. 2003, Is Future Given?, World Scientific, Singapore.


Prigogine I. 2000, The Networked Society, J. World-Systems Research 6, 892-898.

Prigogine I. 1999,  The End of Certainty, Free Press, New York.

The Hellenic Communication Web, is beautifully described by Angelos Sikelianos in Thymeli A, Reflections on the Idea of Regeneration of Tragedy: “In the beginning of the 6th century BC an enormous fermentation takes place in the entire Hellenic Atmosphere. Within the horizon of Hellenic Temples, the personality of Pythagoras takes shape. Wherever he goes, he directs himself to the Temple, the Heart and the Mind of the society at that time.

In Crete with Epimenides in the Temples of Zeus Idaios In Ilis, during the Olympic Games
In Delphi between the Amphictyones
In Elefsis he presides over the Mysteries
Everywhere he transmits to the Hierarchies, and via them to all active citizens of Greece,
the most complete information…”

 

Ο Δημήτριος (280-304) είναι ενας από τους Πολεμιστες-Αγιους της πρωτης Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, πολιούχος της Θεσσαλονίκης.

Demetrius (280-304) is  one of the Warrior-Saints of the early Orthodox Christian Church, the patron saint of Thessaloniki